„První rok byl skvělý. Díky větším prostorám se nám zvedla návštěvnost o 15 tisíc, což považujeme za fantastický úspěch, takže přišlo celkem kolem 50 tisíc lidí. Letos počítáme s podobnou návštěvností,“ uvedla vedoucí oddělení cestovního ruchu městského úřadu Zuzana Bedrnová.

„Přála bych všem slyšet, jak letos návštěvníci naše město chválili. Líbí se jim opravené fasády domů, čistota města a samozřejmě památky, opravdu se to dobře poslouchá,“ svěřila se Zuzana Bedrnová.

Jindřichův Hradec letos podle jejích slov navštívilo díky dobré propagaci ve spolupráci s Czech Tourismem mnohem víc Italů, Španělů a Rusů než v minulých letech. Mezi stálé návštěvníky, kteří na Jindřichohradecko přijíždějí však patří zejména Němci a Holanďané.

Všichni příchozí bez rozdílu národnosti vyžadují podle Bedrnové stále větší a kompletnější turistický servis. Proto v jejich íčku nespí na vavřínech, ale stále se snaží všechny informace aktualizovat.
Jejich ochotu a vybavenost propagačními materiály si chválili také manželé Máchalovi z Táborska: „Zatím jsme navštívili zámek, trasu A, rondel a muzeum s Krýzovými jesličkami. Všechno se nám tady moc líbí. V íčku jsme dostali vizitky a příručky, které jsme potřebovali, takže jsme velmi spokojení.“

Mezi novými propagačními materiály, na které se daří městu získávat finance prostřednictvím různých dotací, patří například soubor deseti samostatných letáků Toulky Jindřichohradeckem, brožovaná příručka Kudy kam na Jindřichohradecku a nebo mapa Jindřichovým Hradcem na kole. Ty jsou návštěvníkům k dispozici zcela zdarma.

„Máme už i nový Kulturní kalendář na příští rok. Ten jsme připravili společně se sdružením historických měst Českou inspirací. Kromě stěžejních kulturních akcí zahrnuje nově i mapu, kde je všech osm měst sdružení,“ uvedla Bedrnová s tím, že podobnou spolupráci mají i s dalšími subjekty.

Daří se tak totiž mnohem lépe společně propagovat město než jednotlivě. Jindřichohradecké íčko v Panské ulici vzniklo jako jedno z prvních v Čechách, a to 1. srpna 1995. Vloni 22. května bylo přestěhováno do zrekonstruovaných sousedních prostor, kde je mnohem více místa jak pro klienty, tak také pro potřebné zázemí.
Došlo tak zároveň také k rozšíření služeb pro klienty, kteří mají od loňska zdarma přístup na veřejný internet. Ten se totiž do původních prostor už nevešel.