Tento pro město zásadní dokument si během té doby prošel třemi veřejnými projednáváními a jeho nynější podoba je podle starostyPetra Nekutavýsledkem kompromisních řešení.

„Už v prvním projednávání se objevila celá řada připomínek, které se nám zdály být rozumné a většině jsme se proto snažili vyhovět," říká řečický starosta dodává, že často nebylo jednoduché skloubit připomínky a námitky občanů s požadavky nejrůznějších dotčených orgánů .

„Nejvíce se nás dotýkala stanoviska ochrany přírody CHKO Třeboňsko, neboť většina našich katastrů leží v CHKO, ale i zde se nám podařilo nalézt společnou řeč, která bude ku prospěchu ochrany přírody i rozvoji města. Územní plán je živý dokument, který musí reagovat na potřeby doby, je to však zároveň i kompromis mezi různými požadavky, které jdou kolikrát proti sobě," vysvětlil Petr Nekut.

Pravděpodobně nejsledovanějším bodem celého územního plánu je obchvat Kardašovy Řečice, po kterém volají místní obyvatelé již řadu let. Nyní je totiž doprava vedena centrem města a život lidem, kteří bydlí v bezprostřední blízkosti hlavního tahu z Jindřichova Hradce na Tábor, znepříjemňují zejména těžká nákladní auta. Tady se také udála pravděpodobně největší změna oproti předchozímu dokumentu. „Podle nového územního plánu má obchvat vést dále od města. Tím nám vznikly další volné plochy, na nichž se může město rozvíjet," upřesnil starosta.

To ale není to jediné, co se v dokumentu změnilo. Územního plánování se totiž nově dočkaly i místní části Kardašovy Řečice, jejichž potřeby nebyly v předchozím zpracování zahrnuté. „Řeší i dříve opomenutá území místních částí Mnich, Nítovice a Řehořinky a jejich celých katastrů," doplnil starosta Kardašovy Řečice.