Třeboň – Starosta Třeboně Jiří Houdek jednal s náměstkem hejtmana Martinem Kubou o řešení obchvatu a odklonění nákladní dopravy ze směru od Nových Hradů. Dohodli se na společném dalším postupu. V plánech Jihočeského kraje je vybudování přeložky od areálu technických služeb po ulici Dukelskou jako první část obchvatu.

Vedení města je však proti začátku jakéhokoliv budování, dokud nebude vyřešena také druhá část obchvatu.
„Projektová dokumentace pro územní řízení první části obchvatu bude pokračovat. Kdyby se ale začala realizovat bez vyřešené druhé etapy, přivedlo by nám to velké dopravní zatížení Dukelské. Na optimální trasu druhé etapy obchvatu si zadáme vyhledávací studii,“ informoval starosta Třeboně Jiří Houdek. Investice do druhé etapy obchvatu ale představují víc, než se investuje do silnic v celém kraji. Proto je navržena varianta propojení silnice od Nových Hradů se silnicí od Suchdola nad Lužnicí na úrovni Suchdola nebo před ním. „Umožnilo by to odklon kamionové dopravy,“ říká náměstek hejtmana Martin Kuba.

Kdyby došlo k propojení silnice od Nových Hradů se silnicí vedoucí ze Suchdola ještě před Suchdolem nebo na jeho úrovni, jak vychází z Koncepce optimalizace dopravní sítě v Jihočeském kraji, kamionová doprava by přes Třeboň vůbec nemusela.
Druhá část obchvatu v Třeboni, která není dosud vyřešena, by měla propojit Dukelskou ulici se silnicí I/34 vedoucí na Jindřichův Hradec. V návrhu druhé etapy zatím existují dvě varianty. Modrá, která vede kolem Bertiných lázní, ta se ale netěší velké oblibě radnice i některých firem. A dále zelená, která vede přes Mokrá luka a vadila by hlavně ochráncům přírody.

Optimální trasa by se měla najít ve zmíněné studii, kterou zadalo město. Až se podaří najít optimální trasu, která bude také finančně přijatelná, budou zástupci obou stran pokračovat v dalším jednání.
„Předpokládám, že všechny studie budou po prázdninách hotové a v říjnu bychom se opět pokusili posunout naše jednání o krok dál,“ doplnil náměstek hejtmana Martin Kuba.

O obchvatu se již v loňském roce jednalo také v Suchdole nad Lužnicí. Důvodem výstavby obchvatu Suchdola nad Lužnicí by bylo podle sčítání Ředitelství silnic a dálnic České republiky z roku 2005 zatížení silnice ve směru na Třeboň 4,5 tisícem vozidel za jeden den, přičemž podíl těžké dopravy tvoří 33,5 procenta.
V letošním roce jednalo o obchvatu dále také zastupitelstvo v Lomnici nad Lužnicí, kde měla veřejnost možnost se k různým variantám vyjádřit. Současný územní plán Lomnice má, jak už Deník uvedl, obchvat řešený na západ od města, v nejcennější části krajiny, kde by odřízl občany od přírodních krás. Město proto preferuje východní trasu obchvatu, protože by bylo v optické vzdálenosti. Napojení na obchvat by zajišťovaly celkem tři sjezdy. Vše je ale dále projednáváno v návaznosti na územní plán kraje.