V první polovině února se tak vedoucí Informačního centra pro mládež v Jindřichově Hradci Zuzana Gerlová zúčastnila vzdělávacího projektu v rámci programu Erasmus+ s názvem Games for Change, který se konal v Praze. Vysvětlila, že projekt měl přispět ke zvýšení dopadu a kvality práce s mládeží prostřednictvím rozvoje kompetencí 24 pracovníků s mládeží z České republiky, Polska, Itálie, Litvy, Estonka, Španělska, Turecka a Slovenska.
"Tento projekt byl zaměřený na použití her jakožto účinného nástroje pro učení se spolupráce, respektování, začlenění se a podobně," objasnila. Dodala, že hry nebyly jen o zábavě, nýbrž o jejich využití pro osobní a sociální rozvoj mladých lidí. "Ve hrách je totiž stále vysoká škála nevyužitého potenciálu, který se dá využít k řešení vážných problémů jako jsou například problémy ve společnosti, ať už jde o strach z cizích či jiných národností, nenávist, diskriminace, útlak či vyloučení ze společnosti," vyjmenovala Zuzana Gerlová.
Popsala, že každý den projektu byl jiný a jinak náročný a trval celý týden po 12 hodinách denně. "Probírali jsme také formální a neformální vzdělávání, no-hate speech, Albatros kulturu, funkčnost takzvané „živé knihovny“, stereotypy a mnoho dalšího. Při tomto projektu jsem se naučila spoustu nových věcí. Nejen z pohledu pracovního, ale i osobního. Poznala jsem spoustu nových lidí, načerpala spoustu inspirace a zlepšila tak své komunikační dovednosti v cizím jazyce. Konkrétně anglickém," vypověděla vedoucí centra v Hradci.
Výsledkem projektu bylo vytvoření vlastní hry v malých skupinách po třech. "Našim výstupem je karetní aktivita „Card Ex-In“, která byla tématicky zaměřená na sociální exkluzi. Šlo o porovnání jednotlivých výroků a posuzování, zda je výrok pozitivní či negativní a následně byla karta přiřazena buď na stranu plus nebo mínus. Závěrem této hry byla skupinová diskuze, při které každý okomentoval, jaká má hra výhody a nevýhody, co se jim líbilo a co by šlo naopak udělat lépe, podle čeho se rozhodoval, a jak se při této hře cítil," doplnila Zuzana Gerlová, která nyní nabyté informace může začít používat v praxi i v jindřichohradeckém Informačním centru pro mládež.