VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Od sousedů: Zácpy řeší mnozí řidiči po svém

České Budějovice - Donedávna jen pondělní a páteční kolorit dopravy nabývá na síle. Neúnosné zácpy v ulicích krajské metropole si šoféři musí například na Dlouhé louce protrpět i uprostřed týdne.

8.9.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Archiv

Stále houstnoucí dopravě sotva pomůže jiné opatření než výstavba nových silničních tahů. Řidiči si tak v mnoha bodech pomáhají, jak je zrovna napadne, a na předpisy přitom nehledí.

„Jako pitomec stojím dvacet minut v zácpě a pak se nestačím divit, co někteří koumáci dokáží. Na Dlouhé louce jedou ve volném pravém pruhu, který odbočuje na Krumlov, a pak se na poslední chvíli cpou zpět do levého, na mimoúrovňové křižovatce u Dynama to klidně projedou odstavným pruhem,“ rozčiluje se jeden z řidičů, kteří se tudy denně přesouvají do práce.

„Vím, že to není správné, ale občas, když opravdu spěchám, také předjíždím odbočovacím pruhem. Nic jiného mi nezbývá, pokud nechci na obchodní schůzku jezdit na kole,“ přiznává dvaatřicetiletá podnikatelka Petra Červená. Na takovém místě ale bude policie těžko stát a vybírat pokuty,“ namítá policejní mluvčí Jana Kameníková. „Je to přece také o ukázněnosti a ohleduplnosti řidičů, nikdo by neměl jezdit tak, aby ohrozil či omezil toho druhého, musí respektovat pravidla pro jízdu v pruzích,“ apeluje na ty, kteří si s pravidly hlavu nelámou.

Recept, jak rychle vyřešit kritickou hustotu dopravy, nemá ani českobudějovická radnice. „Problém je v tom, že se několik desítek tisíc lidí přesouvá i několikrát denně ze sídlišť do centra, ať už za prací, do školy či jinými aktivitami. Odlehčit přetíženým cestám mohou jedině nové komunikace,“ míní mluvčí magistrátu Jitka Welzlová.

Podle ní bude naopak v brzké době ještě hůř. „Město čeká příští rok kolaps v souvislosti s výstavbou čtvrtého železničního koridoru. Bude nutné přebudovat veškeré podjezdy pod tratí a jiné cesty ve městě neexistují. Koncem roku 2009 budeme bezmocní, proto už nyní jednáme o tom, aby se stát podílel na financování náhradních dopravních opatření,“ dodává.

Opravdu kritickou situaci lze očekávat u viaduktu na Rudolfovské třídě, kde stavba průjezd výrazně omezí.

Autor: Hana Svítilová

8.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Technici v ostatních průmyslových oborech jinde 15 000 Kč Technici v ostatních průmyslových oborech jinde neuvedení servisní technik (opravy vrat). Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ŘP sk. B podmínkou; ŘP sk. C a E výhodou; manuální zručnost; schopnost vést samostatné zakázky/projekty; ochota učit se nové věci; preciznost; spolehlivost; časová flexibilita; ochota cestovat (ne přes noc); pracovní poměr na dobu neurčitou; pracovní doba od 7.00 hod. do 15.30 hod.; hrubá mzda 15000,- Kč + osobní ohodnocení;. Pracoviště: Gardon int s.r.o. - 001, Jakubská, č.p. 91, 377 01 Jindřichův Hradec 1. Informace: Klára Čejková, +420 724 986 857. Výroba - Výroba Ruční balič 13 200 Kč Ruční baliči ruční baliči. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 13200 kč. Volných pracovních míst: 19. Poznámka: PŘEDEM TELEFONICKY DOMLUVIT SCHŮZKU (Po - Pá 11:00 - 14:00), jedná se o vícesměnný provoz, nárazové plánování směn; výpis z rejstříku trestů. Pracoviště: Ms-tek trade s.r.o. - 001, Arch. Teplého, č.p. 434, 377 01 Jindřichův Hradec 1. Informace: Jaroszláv Molnár, +420 773 838 387. Management - Management Ředitel 25 000 Kč Řídící pracovníci v oblasti obchodu Export manager. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: CV spolu s motivačním dopisem zasílat na prace@fruko.cz. Pracoviště: Fruko-schulz s.r.o., Jiráskovo předměstí, č.p. 629, 377 01 Jindřichův Hradec 1. Informace: Ladislav Kremlička, +420 384 372 424. Výroba - Výroba Obsluha strojů 19 000 Kč Obsluha lakovacích zařízení na povrchovou úpravu kovů a jiných materiálů obsluha práškové lakovny. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 24000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: KONTAKT TELEFONICKY, Hlavní náplní pracovní činnosti operátora lakovny je navěšování a svěšování komponentů. , Pracovník se postupně zaučuje na obsluhu lakovací linky, technologické postupy a případně na pozici operátora pro nanášení práškové barvy. , Nabízíme: Stravování, pitný režim na pracovišti, příjemné pracovní prostředí, příplatek za odpolední směnu 12 KČ/hod.. Pracoviště: Santal spol. s r.o., Jiráskova, č.p. 738, 379 01 Třeboň. Informace: Andrea Mazancová, +420 724 985 279.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Na muže, kteří v létě napadli cizince, podají obžalobu

Šestadvacetiletý Jihočech Tomáš D. poputuje do vazby.
5

Podezřelý z vraždy jde do vazby

U Chlaponic je vážná nehoda. Na Prahu neprojedete

Písecko - K vážné dopravní nehodě došlo ve středu odpoledne na hlavním tahu z Písku na Prahu u Chlaponic.

Železnice po sto letech – více cestujících, více vlaků, rychlejší cest

České Budějovice - Na konci října oslavíme 100. výročí od vzniku republiky. Prakticky ve stejný okamžik vznikly také Československé státní dráhy. Jejich nástupcem v České republice je národní dopravce České dráhy.

Děti zachraňují život bez zábran

České Budějovice - Je to ve vašich rukách. K tomu vybízí Světový den záchrany života, při němž zdravotníci ukazovali, jak správně resuscitovat.

OBRAZEM: Žáci 2. ZŠ uspořádali volby do parlamentu školy

Jindřichův Hradec – V úterý 16. října úderem osmé hodiny se na 2. ZŠ otevřela improvizovaná volební místnost a žáci naší školy měli možnost si demokraticky zvolit svého kandidáta, který je bude zastupovat tento rok ve školním parlamentu.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT