Firmy a obyvatelé z Průmyslové ulice totiž už dlouho nemohou najít společnou řeč s radnicí.

V Plané jde o řešení přechodů pro chodce, a tedy jejich bezpečnosti na nové místní silnici. Shodu zatím nenašli.

„Nikde v okolí nejsou přechody, přitom tu máme autobusové zastávky. Chceme jen bezpečnost našich dětí, které přecházejí rušnou silnici. Ta bude sloužit jako silnice první nebo druhé třídy, přestože není pro takovou dopravu konstruována,“ míní za nespokojené obyvatele z domu číslo 493 Jaroslav Bláha. K názoru se kloní i lidé z druhého paneláku, kde dříve bydleli zaměstnanci plánského masokombinátu.

„Věc se týká minimálně osmdesáti lidí. Sepíšeme otevřenou petici plánské radnici,“ dodal Bláha.

Jednání mezi vedením masokombinátu a radnicí o bezpečnosti této ulice začala loni hned poté, co na ní pod koly náklaďáku zemřel jeden z pracovníků firmy Maso Planá. Poté závod radnici předložil návrh řešení dopravní situace před svým podnikem.

Projekt byl ale mnohem rozsáhlejší a bylo by na něj zapotřebí téměř dvou milionů korun. S tím radnice zásadně nesouhlasila, protože vybudování běžného přechodu stojí jen asi sto tisíc.

„Společnost Maso Planá zveřejnila projekt a čekala, které subjekty pomohou se spolufinancováním. Nikdo se ale nepřihlásil, protože neviděl jiné využití než pro masokombinát samotný,“ uvedl starosta Plané Jiří Šimánek.

Radnice nabídla firmě kompromis. Když za své peníze projekt vybuduje, město postaví druhý přechod, a to u řadovek v Hájkově čtvrti. V této fázi záměru v podstatě veškerá spolupráce skončila.

Maso Planá zastává názor, že by tím nanejvýš řešila chybu plánské radnice, přestože v roce 2005 Policie ČR se zřízením přechodů nesouhlasila. Projekt masokombinátu v těchto dnech zamítl také Jihočeský kraj. „Jedná se o celou koncepci ulice, ne pouze o přechody. Ulice není řádně označena, chybí zde pouliční osvětlení a podobně. Postup radnice ovlivní naše hlasování do krajských voleb,“ naznačil ředitel společnosti Maso Planá Emil Kasper.

Obě strany jsou k řešení bezpečnosti v Průmyslové ulici svolné a mluví o tom, že se jednání nebrání. Společnou řeč ale postupně ztrácejí, a ulice tak zřejmě zůstane bez zpevněné krajnice, bez osvětlení a také bez přechodů pro chodce. A to přesto, že v budoucnu má sloužit jako přeložka silnice na Chýnov.