České dráhy, které připravují od rakouských hranic na Prahu nový železniční koridor, již vybraly i partnera, jemuž proměnu vlakového nádraží svěří. Stavba by si měla vyžádat pět miliard korun a zcela jistě se zařadí k nejambicióznějším akcím v projektu Živá nádraží.

„Na revitalizaci už byly zahájeny přípravné práce. V jižních Čechách se dále jedná o možnosti realizace projektu Živá nádraží ve Strakonicích, Táboře a Českém Krumlově,“ uvedl Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah. Rekonstrukce v Českých Budějovicích má začít v roce 2010 a skončit v roce 2014. České dráhy pro ni uzavřely smlouvu se společností CB Station Development.

Vedle nynějšího starého nádraží, které bude opraveno, se plánuje stavba nové odbavovací haly v místech železniční polikliniky, dále hotelu a podzemních garáží až s tisícovkou parkovacích míst. „Musíme v první řadě revitalizovat vlakové nádraží, odbavovací halu a související nemovitosti. Tak, aby se doprava přizpůsobila potřebám třetího tisíciletí,“ popsal první část zamýšlených prací Petr Toušek, ředitel CB Station Development. „Na zbylých pozemcích jsme připraveni realizovat komerční výstavbu polyfunkčního charakteru,“ dodal Toušek.

Částka pěti miliard korun se totiž týká proměny území o rozloze 12,3 hektaru a cestujícím má například nová podoba lokality nabídnout i lávku mezi nádražím a Mercury centrem a v samotném areálu nádraží obchody, restaurace a odpočinkové plochy. Dokonce se zvažuje pěší spojení se Suchým Vrbným.

„Jezdím dráhou celý život. Na nové nádraží jsem zvědav, uvidíme jak to provedou,“ komentoval plány přestavby důchodce Karel Jaroš z Českých Budějovic. „Jen aby to na rok nezavřeli,“ dodal Jaroš. Cestující však čekají podle Českých drah jen mírná omezení. Stavba provoz nádraží nepřeruší.