„Tady to vypadá na učebnicový příklad úředníka Davida Copperfielda, který od stolu vykouzlil ze silnice třetí třídy hezkou dvojku," řekl na adresu palčivého tématu.

Mezi zástupci Slavonic byli jak organizátoři petice proti kamionové dopravě, tak radní města. Ani zástupci radnice totiž s dopravou nad 3,5 tuny nesouhlasí. Odhlasovali si to již v roce 2008 na jednání zastupitelstva. Přesto po odsouhlasení Dačic a Jihočeského kraje k povolení tranzitní dopravy došlo.
„Podle toho, co slýchám, to zde funguje přesně tak, jak nemá. Proto jsem přijal pozvání a přijel se sem podívat," vysvětloval Vít Bárta skupině asi šesti zástupců odpůrců kamionové dopravy.

„Nyní si musíme vyžádat a připravit všechny podklady, a pokud kraj situaci nebude řešit, jak slíbil, tak se na to pojedu v září zeptat na krajské zastupitelstvo. Myslím, že hejtman by měl odpovědět třeba na otázku, proč trvá na průjezdu kamionů vaší obcí," nastínil postup Vít Bárta.

Na závěr ubezpečil diskutující, že se bude o celý problém i nadále zajímat a pokusí se pomoci. Při své cestě po jižních Čechách také vystoupil na zastupitelstvu v Týně nad Vltavou a dále si prohlédl motocentrum v Táboře u D3, jemuž hrozí, že přijde o jedinou příjezdovou cestu.

Jak říká iniciátorka petice proti kamionům Martina Havlíčková, vše začalo v roce 2008 před otevřením přechodu. „Na zasedání  zastupitelstva města tehdy zastupitelé s otevřením přechodu nesouhlasili. Přesto ho kraj v roce 2010 otevřel. Vloni se zde stala smrtelná nehoda, kdy kamion smetl motocyklistu, což odstartovalo druhou vlnu petice, kterou jsme již směřovali na kraj. Pak ale přišly vloni v listopadu krajské volby a teprve až nyní v květnu zastupitelé kraje rozhodli, že nám odpoví dopisem, aniž by situaci projednali. A v dopise je, že byl přechod otevřený na základě přání města Slavonice," naznačuje Marie Havlíková.

Následovala minulý týden schůzka se zástupci kraje, na níž se podle Martiny Havlíčkové jen hovořilo o opatřeních, která by pomohla současný stav řešit.

„Opět ale začíná turistická sezona a opatření by měla být realizována do konce roku. Nechápu, proč nejde nejdříve zavřít přechod a pak připravit opatření v podobě vážního místa, aby se omezil průjezd přetížených kamionů po silnicích 3. třídy, které na takový provoz nemají parametry," doplnila.