Uvádí to smlouva uzavřená mezi subjekty, která začala platit tento týden.

SŽDC bude tedy pro úzkokolejku zajišťovat především organizování a řízení drážní dopravy na obou tratích. Mezi další služby, za které bude JHMD platit, patří například zveřejňování informací pro cestující, zpracování základní dopravní dokumentace, tvorba jízdních řádů včetně jejich případných úprav a změn nebo školení zaměstnanců.

Nádraží Jindřichohradeckých místních drah.
Úzkokolejka už zase jezdí. Dostala osvědčení

Podle náměstka generálního ředitele pro provoz SŽDC Josefa Hendrycha se smlouva podepsala minulý pátek. „V tuto chvíli jsou všichni zaměstnanci JHMD vyškoleni z předpisu D3,“ uvedl. Předpis D3 slouží pro zjednodušené řízení trati a používá se zejména na regionálních tratích. Místní dráhy se SŽDC jednaly o spolupráci už od loňské srpnové nehody, při které se srazily vlaky u Chválkova a zranilo se celkem devět lidí.

JHMD také v uplynulých dnech převzaly obnovené osvědčení o bezpečnosti dopravce. Stalo se tak těsně předtím, než vypršela platnost toho původního. Pokud by společnost platné osvědčení neměla, opakovala by se situace ze začátku letošního října, kdy vlaky Jindřichohradeckých místních drah nesměly kvůli propadlému osvědčení na zhruba půl dne vyjet na trať.