Vyplynulo to z posledního jednání dopravní komise, která zákaz vjezdu doporučila radě města, která, jak potvrdil místostarosta Bohumil Komínek, zřízení pěší zóny minulý týden posvětila.

„Pokud se vše povede, tak bychom chtěli, aby fungovala již od začátku prázdnin. Zatím nechceme dělat žádné zásadní stavební úpravy, takže se bude jednat o určité provizorium. Pokud se nevyskytnou nějaké problémy, tak bychom následně osadili na náměstí nový mobiliář, s čímž se předběžně počítá v příštím roce," upřesnil Bohumil Komínek, který rovněž přiblížil rozsah pěší zóny i místa, kde by v budoucnu měly vyrůst zábrany.
„Platí varianta od rohu Rybniční ulice, směrem k morovému sloupu až k Teta drogerii, kde by byla hlavní brána do pěší zóny. Podmínkou rady bylo, aby zespoda, tedy od Rybniční, bylo možné do pěší zóny odbočit. Vyřešené to tam ale bude spíše pevnou zábranou, aby tam omylem nevjížděli zejména návštěvníci města," nastínil jindřichohradecký místostarosta.
Autům se tedy uzavře pravá polovina náměstí. Jak ale uvedl místostarosta Komínek, vjíždět sem budou moci i nadále například obchodní dodavatelé a režim bude podobný, jako je tomu v současné době v Panské ulici.
„Počítáme s vyhrazenými místy pro nakládku a vykládku, kterých bude asi šest či sedm," poznamenal.
Čeho ale radikálně ubude jsou parkovací místa, neboť v pěší zóně se přirozeně stát nebude moct.
„Parkování bude možné částečně od morového sloupu směrem k Masným krámům a potom také ve spodní části náměstí, i zde ale plánujeme určitou reorganizaci," dodal místostarosta.
V místě budoucí pěší zóny se ale dnes nachází i několik vyhrazených míst pro hotely, obchody banky i soukromníky. I ta se budou muset přestěhovat.
„Máme tam do konce roku vydaných několik rozhodnutí. Předmětem jednání nyní bude adekvátní náhrada, ale zda se jen přesunou do jiné spodní části, nebo někam jinam, to je v tuto chvíli brzy předjímat," konstatoval Bohumil Komínek.
Názory na úmysl zbudovat na náměstí pěší zóny se v Jindřichově Hradci různí. Zatímco jedni se bojí omezené možnosti zaparkovat v centru města, jiným to nevadí a vítají fakt, že historickému jádru se uleví od motorismu. K druhé skupině patří například Hradečák Radek Mayer.
„Za mojí řidičkou kariéru od roku 1999 jsem všeho všudy na dolním náměstí parkoval tolikrát, že bych to spočítal na jedné ruce. Jestli dobře vidím, tak se to týká třiceti parkovacích míst. V době, kdy je poloprázdné parkoviště v bývalém zahradnictví za Oděvou a je na čtyři hodiny grátis, plus parkoviště u zimního stadionu a pod halou, je podle mě zbytečnost držet parkovací místa na náměstí. A na ty, co tam zůstanou, dát omezení na 30 minut. A beztak, v létě je nejlepší parkovat pod halou nebo jít pěšky," míní.
Ne všem se ale absence aut a parkovacích míst zamlouvá. Toho, že se z centra Hradce vymizí život se obává třeba Jaroslav Chalupský. „Položím jinou otázku a možná více otázek… Umíte si představit Kaufland bez parkoviště? Nebo s cedulí nakupte si a parkoviště máte 500 metrů tímto směrem? Chcete mít náměstí obchodně mrtvé jako třeba v Pelhřimově nebo v ČB? Jestli něco zákazníky trápí a slyšíme to denně od každého druhého, tak je to parkování. Nedostatek míst a drahé. Rádi oželí služby a komfort při nákupu, jen aby mohli již utéct na parkoviště, kde jim expiruje parkovné, aby nedostali botu," napsal svůj názor na facebookovém profilu redaktorů Jindřichohradeckého deníku.