Za všechny je možné jmenovat světově proslulého hornistu Radka Baboráka, jenž si do Tábora přizval kolegy například až z Dubaje. Nebo klavíristu Ivana Klánského či houslisty Václava Hudečka a Jana Mráčka, kteří v divadle 13. ledna uzavřou letošní sedmý ročník Klasiků.

Tomáš Hubka (1978) se narodil do muzikální rodiny. Otec profesionálně hrál na bicí, matka zpívala v táborských sborech. Na housle začal hrát jako pětiletý. Dnes je otcem tří dětí a je stabilním hráčem Symfonického orchestru Českého rozhlasu. Jeho žena Jana Hubka Vanýsková je herečkou.

Festival Klasici na Střelnici si získal u diváků velkou přízeň, přesto stojí na rozcestí a možná v lednu k publiku promluví naposledy.

„Za těch sedm let jsme se dokázali dostat z ulice do sálu, což je ale už hodně náročné. Především finančně, což mne nutí zvýšit vstupné. Například i z důvodu nástupu EET, kvůli němuž budu nucen pořídit rezervační systém,“ přibližuje růst festivalu, který začal pod širým nebem ve Svatošově ulici.

Díky svým kontaktům, které si jako profesionální hráč vybudoval, se rozpočet festivalu s pěti velkými koncerty pohybuje kolem 300 tisíc korun. Bez kamarádských slev by musel sehnat 480 tisíc. Od města mu letos na celou sérii přišel grant kolem 60 tisíc korun. Na jeden koncert to vychází 13 tisíc.

„To je částka, která nestačí ani na plakáty. Kdybych dostal dotaci přímo z rozpočtu města jako Bohemia jazz fest pana Linky (cca 300 tisíc), mohl bych už udělat festival za milion korun. Tedy velké projekty v sále divadla,“ říká Tomáš Hubka s ujištěním, že pak by do Tábora dokázal dostat například i pěvce Magdalenu Koženou a Adama Plachetku, s nimiž už o Táboru jednal. A také Ondřeje Brouska a Ondřeje Brzobohatého, kteří by na pódiu svedli strhující klavírní souboj.

K tomu ale potřebuje z radnice jasný signál, že takové umění na táborské půdě chce. Dokonce bych byl schopný udělat program na celý rok, každý měsíc jeden koncert,“ odkrývá plán, který nosí v hlavě. Jenže s grantem, o jehož přidělení rozhodují zastupitelé až na jaře, si takovou nejistotu nemůže dovolit. Z tohoto důvodu musel letos program drasticky proškrtat. Tábor tak přišel mimo jiné o vynikající vystoupení Dětské opery Praha, která pravidelně vyprodává Novou scénu Národního divadla.

Jako pořadatel si dává za cíl, že se mu podaří postavit financování festivalu na tři rovnocenné pilíře: soukromé zdroje, veřejné peníze a výtěžek ze vstupného. Vede do něj ale ještě dlouhá cesta, protože letošní bilance skončí v záporných číslech. Pro letošní kulturní počiny na oživení města rozdělili zastupitelé mezi pořadatele přes milion korun.