Jeho absence, i to, že město je kolejemi fakticky rozděleno na dvě části, prý vede k celkem nebezpečným situacím. „Pokud chceme z Bezručovy a dalších přilehlých ulic na nádraží či do centra, musíme přes koleje. Ano, můžeme to obejít, ale přes Háječek je to na nádraží 750 a ulicí Dobrovského 800 metrů, namísto pouhých 45 metrů přes koleje," píše v dopise adresovaném redakci a dodává, že dámy z Německa sice nestihly vlak ani Krýzovy jesličky, ne něž se jely podívat do nedalekého Jindřichova Hradce, ale ona sama se celou záležitostí začala více zabývat. Dokonce udělala malý experiment a počítala lidi, kteří kolejiště nebezpečně přechází. V jednom okamžiku jich tam bylo dokonce 46 a často zde dochází k doslova bizarním situacím. „Například při příjezdu osobního vlaku z Jindřichova Hradce přes kolejiště přebíhalo pět dětí, pravděpodobně prvňáčků či druháčků," uvádí obyvatelka Kardašovy Řečice, která byla ale třeba i svědkem přejezdu kol se dvěma teenagery před příjezdem rychlíku Rožmberk.

„Představa, že kvůli lhostejnosti vyhasne na kolejích lidský život, rozhodně není banalitou. A přitom stačí tak málo, podkopat kousek kolejí," míní žena, která se obrátila i na starostu Kardašovy Řečice Petra Nekuta.

Kardašovořečickému starostovi poslala koncem září místní obyvatelka dopis, v němž celý problém podrobně líčí a přimlouvá se za výstavbu podchodu.
Ten má ale v tomto ohledu svázané ruce. „Nádraží ani koleje nejsou majetkem města, proto s tím ani nemůžeme nic dělat. V tomto ohledu je tedy nutné se spíše obrátit na dráhu," konstatoval starosta Petr Nekut.

O vyjádření jsme proto požádali generální ředitelství Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), které obratem odpovědělo a přináší Řečičákům dobrou zprávu.

S modernizací nádraží v Kardašově Řečici totiž skutečně počítá a to v rámci rekonstrukce celé trati mezi Jihlavou a Veselím na Lužnicí.
Při modernizace prý určitě přijde na řadu i řešení doposud nebezpečného přecházení kolejí. „V rámci zajištění bezpečného přístupu na nová nástupiště, který může být řešen právě podchodem, je samozřejmě možné zabývat se i otázkou jeho prodloužení pod celou stanicí až do prostoru ulice Bezručova," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Tesař. 

Vyjádření Správy železniční dopravní cesty

Z pozice SŽDC jako správce železniční infrastruktury v současné době připravujeme studii na rekonstrukci tratě Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec – Jihlava, která se bude zabývat i otázkou přestavby a modernizace rychlíkové stanice v Kardašově Řečici. V rámci zajištění bezpečného přístupu na nová nástupiště, který může být řešen právě podchodem, je samozřejmě možné zabývat se i otázkou jeho prodloužení pod celou stanicí až do prostoru ulice Bezručova. V takovém případě však bude bezpodmínečně nutná úzká spolupráce a zájem radnice Kardašovy Řečice. Zatím jsme však teprve na začátku celého procesu přípravy stavby.
Pavel Tesař, tiskový mluvčí