V souvislosti s dlouhodobě diskutovanou problematikou nakládání s komunálním odpadem v Jindřichově Hradci v letech 2013 až 2015 projednávala rada města novinku, která by se měla v budoucnu týkat provozu jindřichohradeckého sběrného dvora.„Rada města odsouhlasila nové podmínky zadávací dokumentace veřejné soutěže na nakládání s komunálním odpadem, přičemž proti dříve připraveným proporcím byla provedena jistá úprava," informoval místostarosta města Pavel Vejvar s tím, že v rámci této úpravy došlo dokonce k propojení s plánem prevence kriminality. „V této oblasti se vyskytují také souvislosti s odpadem, jedná se například o černé skládky a podobně. Proto jsme dospěli k rozhodnutí, že proti zažitému zvyku i původním podmínkám bude provoz sběrného dvora jednotný jak ve všední dny tak o víkendu, tedy od 8 do 18 hodin," vysvětlil místostarosta.

Město tak chce umožnit občanům využívat služeb sběrného dvora v co největším rozsahu. „Dá se říci, že to chceme udělat také z důvodů represivních opatření," připustil Vejvar a dodal, že od toho očekávají především to, že obyvatelé města a jeho místních částí budou odpad skutečně odvážet právě tam a skončí alespoň některé výmluvy na to, že nebylo kdy se do dvora dostat. „Bude to sice přinášet zvýšené náklady, ale ty budou jen v poloze obsluhy. Zároveň by mohlo ubýt nákladů na odstraňování věcí od kontejnerových stání a podobně," vypočítal místostarosta.

V současné době platí prodloužená smlouva se stávajícím provozovatelem, kterým je firma AVE CZ odpadové hospodářství. „Ta končí 30. září a běží postaru. Předpokládáme, že od 1. října by mohla fungovat nová smlouva, ve které již tato novinka ohledně sběrného dvora bude zakomponována," přednesl Pavel Vejvar.

Petra Jouzová