„Jsme rádi, že se po několika letech jednání podařilo vybudovat napojení. Teď se budeme snažit co nejdříve dodělat silnice uvnitř zóny. Ale je to běh na dlouhou trať,“ sdělil kamenický starosta Ivan Pfaur. O připojení průmyslové zóny Kamenice nad Lipou usilovala už šest let.


Napojení ulicím prozatím neuleví

Teprve letos se podařilo sehnat potřebné peníze a projekt uskutečnit. Celkové náklady na vybudování odbočení z hlavní silnice se vyšplhaly na 13,5 milionu korun. Peníze sehnalo město, napojení vybudovalo Ředitelství silnic a dálnic ČR.

„Po obstarání potřebné dokumentace a stavebního povolení jsme se pustili do čtyřměsíčních prací na připojení. Stavělo se poměrně hladce, žádné velké komplikace jsme řešit nemuseli,“ informovala Marie Tesařová, vedoucí Ředitelství silnic a dálnic Jihlava. Realizaci napojení vítají hlavně představitelé firem, které v průmyslové zóně sídlí.

„Samozřejmě, že jsme rádi, že se zónu konečně povedlo napojit na hlavní silniční tah. Je ale škoda, že toho nemůžeme využívat. Doufám, že se co nejdříve podaří také dodělat potřebné komunikace v zóně,“ uvedl Jan Nemcik, ředitel Edschy Bohemia. Ta patří k největším společnostem v kamenické průmyslové zóně. Právě kamiony, které musí projíždět městem, se nelíbí obyvatelům obce ani samotným firmám.

„Myslím, že není příliš dobré, když náklaďáky, které se potřebují dostat do průmyslové zóny, jezdí ulicemi města,“ podotkla jedna z obyvatelek Kamenice Jana Kubisková.

Silnice spolknou patnáct milionů

Jen do Edschy denně dojíždí desítky kamionů. „Jistě, že by bylo bezpečnější, kdyby se nákladní auta mohla městu vyhnout. Zatím ale nemají jinou možnost. Každý den k nám jezdí až dvacet kamionů,“ upřesnil Jan Nemcik. Vybavení kamenické průmyslové zóny silnicemi ale brzdí peníze.

„Kamiony projíždějící městem jsou problém, který se budeme snažit vyřešit jak jen to bude možné. Na nové komunikace v zóně se nám však zatím nepodařilo sehnat potřebných téměř patnáct milionů korun,“ vysvětlil Ivan Pfaur s tím, že proto nedokáže přesně odhadnout, kdy se podaří dovést dopravní obslužnost průmyslové zóny do konce. „Uděláme maximum pro to, abychom to urychlili,“ uzavřel starosta Pfaur.