Ačkoli již nějaký čas rezerva není povinná, řada řidičů a zejména žen ani nemá ponětí, jak taková rezerva ve spreji funguje. Proto Deník ve spolupráci s jindřichohradeckým AR Servisem připravil krátký foto návod.
Jednotlivé kroky předvádí vedoucí prodeje nových vozů Antonín Jelínek.

Podle jeho slov sada, jejíž cena se pohybuje kolem dvou tisíc korun, obsahuje jednak kompresor, který se zapojí do autozásuvky, a dále samotnou tubu se směsí kaučuku. Ta se za pomoci nástavce s hadičkou nasadí na vyšroubovaný ventilek poškozeného kola.
„Obsah se vytlačí dovnitř, ventilek se zašroubuje a je třeba popojet tak, aby se kolo jednou otočilo a náplň se rozlila po obvodu. Poté se pět minut počká a následně se kolo nahustí na předepsaný tlak,“ popisuje postup Jelínek.

S takto provizorně opravenou pneumatikou je možné jet maximální rychlostí 80 km/h do nejbližšího pneuservisu. Přičemž dojezdová vzdálenost je kolem 50 kilometrů.

Výhodu rezervy ve spreji podle Jelínka ocení zejména ženy, které mají nějaké větší a těžší auto.

„Nemusí mít hever, povolovat šrouby na kole, které jdou někdy jen velice těžko. Navíc se tak v autě zvětší úložný prostor, protože souprava spreje je skladnější,“ vypočítává klady Jelínek.

Naopak nevýhodou je, že takto jde provizorně opravit pouze klasické „píchnutí“.

PRO A PROTI
výhody:
– rezerva ve spreji nezabírá tolik místa
– opravu na silnici zvládne asi každý bez potřeby velké síly a bez potřeby heveru a klíče na kola
nevýhody:
– při boční a velké trhlině v plášti se rezerva ve spreji nedá použít