„Když to mám sečíst, tak letos to bude 72,5 kilometru. V minulém roce jsme nechali opravit 31,6 kilometru a rok před tím to bylo 43 kilometrů,“ uvedla pro představu inspektorka silnic Alena Novotná z třebíčského provozního úseku Krajské správy a údržby silnic Vysočina (KSÚSV).

Nejdelším opraveným úsekem bude letos 15 kilometrů silnice II/351 od Třebíče přes Račerovice a Čechtín po hranice bývalého okresu, rekonstrukce tu ještě do konce září probíhá.

Poměrně důkladné obnovy včetně rozšíření se po mnoha letech dočkala i silnice II/360 u Štěpánovic.

Řidiči by se měli ještě připravit mimo jiné na uzavírku silnice II/360 těsně za hranicemi Třebíčska u Oslavičky. Měla původně proběhnout už počátkem září, firma ji však kvůli terénním komplikacím odložila o měsíc na termín od 3. do 17. října. „Vznikly problémy s podložím a stavbou opěrné zdi, proto se vše časově posunulo,“ vysvětlila úřednice městského úřadu Velké Meziříčí Veronika Poulová.

Uzavírka bude kvůli pracem na zbrusu novém mostu přes železnici, po němž se řidiči v druhé půli října konečně projedou.

Po dobu uzavírky budou fungovat tři objízdné trasy. Trasa A pro vozidla do 12 tun mimo autobusů povede přes Vlčatín, Horní Heřmanice, Uhřínov do Velkého Meziříčí.

Trasa B opět pro vozidla do 12 tun mimo autobusy usměrní řidiče přes Nárameč, Budišov, Kamennou, Tasov, Dolní Heřmanice do Velkého Meziříčí.

Konečně trasa C bude určena především pro těžká vozidla. Povede proto zejména po I/23 přes Vladislav, Náměšť nad Oslavou, Jinošov, Velkou Bíteš, Rudu, Jabloňov opět do Velkého Meziříčí.

„Zbývající úsek silnice od Oslavičky do Meziříčí budeme opravovat v příštím a podle okolností možná ještě v roce 2011,“ upřesnil Miloš Štěpánek, pracovník žďárského provozního úseku KSÚSV.

KSÚSV spravuje na Třebíčsku celkově 1090 kilometrů silnic druhé a třetí třídy. Na celé Vysočině bude tento rok v silničních stavbách pod hlavičkou KSÚSV proinvestováno 2,4 miliardy korun, což je třikrát víc než loni. Počet realizovaných staveb bude rovných 120.