Podle ředitelů na Jindřichohradecku není sestavení plánu špatné, rozsah učiva však zůstává stejný. V plánu je zahrnuto například větší zapojení žáka do výuky, ale také používání moderní techniky.

„Myslím si, že výuka by měla být vyvážená. Učební metody by se měly prolínat, protože pouze hrou se žáci nenaučí. Zásadní je motivovat žáka k učení, aby zvládl i obtížnější předměty,“ řekl ředitel Gymnázia Vítězslava Nováka v Jindřichově Hradci Miloslav Vokáč. Podle jeho slov je však zapojení nové techniky, například počítačů, problém také finanční.

Práce navíc

Jiní ředitelé míní, že výchovný plán přinesl mnoho dalšího papírování, změny šly provést snadněji. „Sestavení plánu zbytečně zatížilo učitele, protože látka zůstává obsahově stejná. Pro děti jsou moderní prvky výuky jistě zajímavé, ale ty se mohly zavést upravením starých osnov,“ prohlásil ředitel Střední odborné školy a učiliště v Třeboni Petr Káninský.

Ve škole v rámci plánu mají nově pro žáky oboru ekonomika a podnikání tři učebny s interaktivní tabulí a dvě nově vybavené jazykové učebny. Podle ředitele Káninského je hlavně na kantorovi samotném, jak moderní techniku k výuce nejlépe využije.

Změny jsou dobré

Ředitel dačického gymnázia hodnotí plán pozitivně. „Máme snahu více začlenit žáka do výuky, aby nebyl pouze pasivním posluchačem. Dobré je, že učitelé se zamysleli nad dosavadním způsobem výuky a snaží se některé prvky vylepšit. Začali také více spolupracovat mezi obory,“ popsal ředitel Gymnázia Dačice Aleš Morávek.

Přísnější hodnocení

Studenti určité změny ve výuce zaznamenali. „Máme víc jazyků a budou nám ve škole dělat interaktivní tabuli. Lepší je celkový přístup, víc se toho naučíme,“ tvrdí studentka středního odborného učiliště v Jindřichově Hradci Kateřina Michalová.

Podle slov žákyně jindřichohradecké obchodní akademie Jitky Němečkové se u některých předmětů zpřísnilo hodnocení. Například v matematice mají místo známek bodový systém.