Jejich dlouhodobé snahy pokračují v pondělí setkáním na rakouské straně s hlavním projektantem dopravní sítě spolkové země Dolní Rakousko Fridrichem Zibuschkou.

„Očekáváme, že společně dojdeme k pozitivnímu řešení dvacetiletého problému souvisejícího s provozem železnice Thayathalbahn. Poté, co železniční trasu převzala spolková země Dolní Rakousko, očekáváme, že s přičiněním zemského hejtmana Erwina Prölla dojde ke splnění slibu ze strany zemské vlády a železniční spojení mezi Slavonicemi a Fratres bude obnoveno,“ uvedl za sdružení Egon Schmidt.

K obnovení spojení se podle jeho slov pozitivně staví jak Evropská komise, tak mnohé podniky, které v blízkosti železnice sídlí. „Česká strana již své závazky splnila – železnice na české straně je provozuschopná až ke státní hranici. Nyní je řada na spolkové zemi Dolní Rakousko, aby se ujala své zodpovědnosti,” doplnil Egon Schmidt.
Situace ve zmíněné části Rakouska je však složitá. „Podle mých informací tam chtějí zrušit osobní vlakovou dopravu a nahradit ji autobusovou. V pondělí se bude jednat o zachování vlaků a prodloužení železnice do Slavonic,“ uvedla Tereza Kuhnová ze Slavonic.

Investice do železnice na české straně byly podle ní vloženy s tím, že dráha pojede až do Rakouska. Tam však koleje chybí. Přivedla by do Slavonic jiné lidi. Vlaky jsou podle Terezy Kuhnové oblíbené zejména u turistů hlavně pro romantiku a nevšednost cestování krásnou krajinou, která pokračuje i za hranicemi.

„Přivítali bychom i prodloužení a propojení železnice zejména kvůli nákladní dopravě. Máme tady z ní jen hluk a zničené silnice. Denně tu projíždí třicet až čtyřicet kamionů se dřevem, ale i některé další,“ doplnila Tereza Kuhnová.

Kamionová doprava podle jejích slov vadí i obyvatelům Fratres. Už sice mají nad obcí obchvat, ale obtěžuje je velký hluk, který je hodně slyšet.