Mezi její úkoly kromě jiného patří také besedování v hodinách angličtiny nebo španělštiny s žáky základních a středních škol. "Nejčastěji se setkávám se čtrnácti až šestnáctiletými studenty. Nyní mám za sebou osmnáct takovýchto setkání," říká španělská dobrovolnice.

Zavítala již například na 1., 2., 3., a 5. základní školu v Jindřichově Hradci či na Gymnáziu Vítězslava Nováka nebo do střední odborné školy v Jindřichově Hradci. V plánu má ještě dalších šest.

"Doposud jsem vytvořila několik prezentací jak v angličtině, tak i ve španělštině například o mém rodném Španělsku, o španělské literatuře a o Evropské dobrovolné službě," zmínila s tím, že pokud žákům představovala "její" Španělsko, hovořila o geografii, politickém systému, kultuře, státních symbolech, sportu, tradičních jídlech, největších městech. "A samozřejmě o mé rodné Pamploně a kuriozitách mezi Čechy a Španělskem," podotkla. Její prezentace o Evropské dobrovolné službě je o tom, co vlastně v organizaci Informační centrum pro mládež Jindřichův Hradec dělá, jaké jsou její povinnosti.

"Dále žákům předávám obecné informace o dobrovolnictví - jak to funguje, jak se zapojit, jaké jsou možnosti při výběru hostující organizace, kdo je to vlastně mentor," vyjmenovala Amaia de la Fuente. Prezentaci o španělské literatuře vytvořila pro hodiny španělštiny a byla zaměřena na ejvýznamnější španělské autory jako Miguel de Cervantes, Federico García Lorca, Gustavo Adolfo Becquer a další. "Velice si cením příležitosti, kterou jsem díky dobrovolné službě dostala. Hovořit o rodné zemi, moci žákům odpovídat na jejich dotazy týkající se rozdílných kultur a dalšího, to je pro mě obrovský přínos do budoucnosti," uzavřela.