Podle odborníků z oblasti bezpečnosti silničního provozu v noci řidič potřebuje na bezpečný manévr po spatření chodce při rychlosti jízdy 75 km/hod. zhruba 200 metrů.

Na okraji Milevska se srazil osobní automobil s chodcem.
V Milevsku srazilo auto chodce. Nepřežil

Nejméně 1,5 sekundy potřebuje na to, aby si uvědomil nebezpečí a zareagoval. Za tu dobu ujede 31 metrů. A než začne s vlastním vyhýbacím manévrem, ujede od zpozorování chodce více než 150 metrů. Na tento úkon tak potřebuje řidič zhruba 200 metrů, což je vzdálenost, na kterou chodce s reflexním prvkem již uvidí.

VW Crafter, který se v noci na 12. listopadu střetl s chodcem u Blažejovic.
Na Prachaticku v noci zemřel chodec při srážce s dodávkou

Chodec v tmavém oblečení je pro řidiči viditelný na vzdálenost zhruba 18 metrů, což již nedává téměř žádný prostor pro bezpečný úhybný manévr. Policisté proto doporučují v noci i světlé - nejlépe bílé nebo žluté oblečení právě v kombinaci s reflexními prvky.

Viditelnost chodců v noci.Zdroj: Deník/ Lenka Novotná

VW Crafter, který se v noci na 12. listopadu střetl s chodcem u Blažejovic.
Policisté hledají svědky tragické nehody

Zároveň i na chodce apelují, aby reflexní prvky užívali i v obcích, i když zákon tuto povinnost ukládá pouze při pohybu mimo obec.

Proč se vyplatí mít na oblečení reflexní prvek a naopak, jak je chodec ohrožen v tmavém oblečení. Zdroj: Deník/Lenka Novotná

§ 53 odst. 9 zákona č. 361/2000 Sb. zní: „Pohybuje-li se chodec mimo obec za snížené viditelnosti po krajnici nebo po okraji vozovky v místě, které není osvětleno veřejným osvětlením, je povinen mít na sobě prvky z retroreflexního materiálu umístěné tak, aby byly viditelné pro ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.“