V současné době vzniká nová firma, pod kterou přejde část infrastruktury a následně se pokusí získat osvědčení pro provoz na trati. "Předseda představenstva JHMD pan Čajánek dostal od věřitelského výboru možnost založit prakticky novou společnost, na kterou se částečně převede dopravní infrastruktura, která je v tuto chvíli na JHMD a v rámci konkurzu. Až tato záležitost bude vyřešená, což by mělo být do konce března, pak může jakýkoliv dopravce jednat a podepisovat budoucí smlouvu ohledně provozování na této trati," vysvětlil místostarosta Jindřichova Hradce Bohumil Komínek.

Nejblíže k provozování úzkokolejky má v současné době brněnská dopravní společnost Gepard Express. Vlaky na úzkorozchodné trati ale primárně nechce provozovat kvůli zisku.

"Nevnímám to ani pouze jako atrakci, myslím, že to je významné technické kulturní dědictví a jsem s úzkokolejkou spjatý i osobně. Ve stanici Hůrky jsem měl totiž svatbu a na úzkokolejce strávil hodně času," zdůvodnil zájem brněnský podnikatel a vlastník společnosti Albert Fikáček. Jeho firma Gepard Express je držitelem všech licencí a osvědčení potřebných k provozování drážní dopravy.

"Tato společnost je v současné době nejdále a dala už nějaké nabídky insolvenční správkyni i Jihočeskému kraji a Vysočině. Gepard Express společně s JHMD už také předkládali jízdní řády pro letní sezónu, které jsou ale pouze prvotní a my budeme chtít jejich další přepracování," doplnil Bohumil Komínek a zdůraznil, že nic ještě není definitivní a vlaky si může nakonec pronajmout jakýkoliv jiný dopravce.

Zaměstnanci Jindřichohradeckých místních drah mezitím stále vyčkávají, jaký bude další vývoj situace. "Zachováváme základní činnosti, které tady mají být. To znamená, že funguje dílna a staráme se také o infrastrukturu. Ti zaměstnanci, kteří odešli jsou podle mých informací připraveni se vrátit, protože u nás strávili téměř celý život a mají tu práci rádi. Všichni tady věří, že reorganizací bude úzkokolejka znovu obnovena," řekl předseda představenstva JHMD Boris Čajánek.

Pokud se podaří stihnout včas všechna povolení i lhůty a zúčastněné strany se dohodnou, mohly by vlaky na úzkokolejku opět vyjet už od 1. června. Pravděpodobnější je ale v současné době varianta zahájení provozu až o měsíc později.