Největší problém představuje příkrý nájezd na most, který by možná uspokojil soutěživost známého klokana Skippyho, ale těžko může nadchnout normálního řidiče.


„Nájezd do Masarykovy ulice se nám zdá nevhodný a je na hranici staré normy,“ řekl k problému náměstek českobudějovického primátora František Jelen.


Sklon devět procent radnice nechce přijmout. Počítá totiž s novým mostem jako s jednou z alternativ za viadukt v Rudolfovské, který bude uzavřen příští rok při rekonstrukci železničního koridoru.


Autobusy

„V Mladém budou jezdit i autobusy, chceme sklon menší,“ zdůraznil na adresu nového mostu náměstek.


Nový projekt napojení komunikace zadalo město, původní vypracovala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a Stavby silnic a železnic postavily most podle dokumentů dodaných SŽDC. Do doby než bude nový projekt, stavební práce na mostě ustaly a pracuje se jen na napojení sítí.


Obyvatele Mladého i ty, kteří si zvykli kolem zdejšího hřbitova zkracovat cestu například do Srubce, však trápí i jiná věc.


Jednosměrka

Kvůli různým uzavírkám se proplétají uličkami Suchého Vrbného, než se dostanou od Ledenic do Mladého. A když konečně dorazí na hřbitov, čeká je další nemilé překvapení.


„Člověk položil květiny, zapálil svíčku a chce jet do Českých Budějovic, ale brání mu šest metrů dlouhá jednosměrná ulice,“ netají své rozhořčení čtenářka Deníku Petra Podávková a ptá se, proč není u mostu ještě jeden semafor.


Jednosměrku si podle města vynutily semafory, které řídí provoz na náhradním pontonovém mostě. „Podle vyjádření dodavatele dopravních opatření nejde provizorním světelným zařízením řídit dopravu v několika směrech,“ uvedla tisková mluvčí magistrátu Jitka Welzlová.


Jednosměrka od hřbitova je podle Welzlové jediným řešením, jak zajistit bezpečný jednosměrný provoz na náhradním mostku. Pustit na most ještě další auta od hřbitova provizorní světelná signalizace neumí. „Jednosměrka zmizí konečným vyřešením napojení, je dočasná,“ uvedl k problému Jelen.


Podle náměstka primátora by měl být nový most otevřen v říjnu. Stavba se provádí v rámci rekonstrukce železničního koridoru a v podstatě je v režii Správy železniční dopravní cesty, město se podílí na akci jen v rámci nákladů na náhradní pontonový most, které činí necelých 200 000 Kč.