„Hlídáme situaci, veškerou zimní techniku již máme připravenou a vybraní technici již mají pohotovost, ale vzhledem k počasí zatím nemusejí být řidiči v noci na stanovištích. Ale jsme schopni na změnu situace zareagovat,“ uvedl včera ředitel Tolkner.
Silničáři příznivého počasí využívají k jiným pracím, dosekávají některé úseky, ještě stále mohou pracovat s balenou směsí a od včerejška rovněž mohou pečovat, respektive prořezávat stromy okolo silnici, lze ještě dělat i drobné zednické práce.
Co se týče peněz na zimní údržbu, měli by mít silničáři podle Tolknera vyčleněný dostatečný objem prostředků a pokud by se podařilo díky počasí něco ušetřit, je připraveno několik úseků pro osazení svodidly.
Počet sypačů je stále na čísle 32, ale vozový park se postupně modernizuje. „Letos jsme dostali nové auto s radlicí a sypací nástavbou, které bude sloužit ve středisku Studená. Rovněž máme ještě jednu novou sypací nástavbu,“ pokračuje Tolkner a zároveň připomíná, že má závod rovněž naplněné zásobní haly posypovou solí.
Nic nebrání ani výjezdu techniky jindřichohradecké firmy AVE CZ, jejíž pracovníci mají na starosti zimní údržbu v části Jindřichova Hradci, a to od levého břehu řeky Nežárky. „Sůl máme zajištěnou a techniku také. Do 24 hodin nasadíme podle vývoje počasí pluhy, ale zatím by podle předpovědi padat nemělo,“ sdělil jednatel AVE CZ Jiří Holický.
Město od pravého břehu Nežárky má na starosti městská společnost Mihos, která má také dispečink zimní údržby a povolává do pohotovosti posádky sypačů a další techniky, a to i firmy AVE CZ. Podle ředitele Mihosu Ondřeje Prokopce se zatím služby hotovosti nedrží. „Nasazení pluhů a nástaveb je otázkou několika hodin a zatím techniku využíváme k jiným pracím,“ doplnil Prokopec.
V Třeboni podle jednatele Technických služeb Vladimíra Janíčka jsou od včerejška strojníci na autech mimo pracovní dobu dosažitelní, kdyby bylo potřeba vyjet.
Třeboň vzhledem k tomu, že se nachází v Chráněné krajinné oblasti Třeboňsko, má v oblasti zimní údržby jednu zvláštnost – nepoužívá se zde k posypu sůl. „Již pátým rokem ale platí výjimka při kalamitních stavech, kdy se může v úseku mezi Budějovickou a Hradeckou bránou sůl použít. Jedná se o situace, kdy se vytvoří v bránách ledové koleje,“ říká Janíček.