Jak již Deník informoval, oprava začne v dubnu a skončí v červnu. „Nebylo jednoduché vybrat firmu. Termíny dokončení opravy v září nebo říjnu byly pro nás nepřijatelné,“ uvedl jindřichohradecký starosta Stanislav Mrvka s tím, že pomyslnou zelenou dostaly v tomto případě nejen peníze z městské kasy za realizaci, ale také rychlost provedení zakázky.
Co tedy mohou nejen Hradečáci od dubna čekat?
Podle sdělení vedoucího odboru rozvoje Vladimíra Krampery bude opravě předcházet několik kroků, z nichž některé již začaly.
Například už v první březnové dekádě došlo k provizornímu zvýšení dělicí hráze mezi oběma částmi Vajgaru na kótu normální hladiny, aby mohl mít Velký Vajgar normální hladinu. Malý Vajgar ale bude v souvislosti vypuštěn, a to bez výlovu.
„Následovat bude provizorní rozšíření chodníku na kamenném mostě pro bezpečný provoz chodců, uzavření lávky a její postupná demolice až k základovým blokům. Tu pak čeká betonáž nových pilířů a mostovky, provedení izolací a nových povrchů. Poté přijde osazení zábradlí, a to obdobného tvaru a členění, jako je to stávající,“ upřesnil Vladimír Krampera.
Zatěžkávací zkouška v dopravním uzlu ale opět prověří nejen chodce, ale i řidiče.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditTrpělivost lidí prověří oprava lávky
Jindřichův Hradec – Zhruba od poloviny loňského roku se hovoří o tom, že lávka pro pěší vedle kamenného mostu mezi oběma Vajgary potřebuje opravu. Totalitní stavba má už dlouho nejen své konstrukční trhliny, které chodec nevidí, ale i své asfaltové bubliny, o které hravě zakopne. Tomu ale má být konec. Něco to ale bude stát. – Nejen peníze z městské kasy, ale i trpělivost chodců a řidičů . . .
Ilustrační snímek
|
Foto: archiv Deníku