Právě v tomto úseku již v minulosti došlo k několika vážným nehodám, kdy některé z nich skončily dokonce úmrtím. Město již několikrát na tento problematický úsek upozorňovalo, ale až nyní byla jeho přání alespoň částečně vyslyšena. „Problémy tady mají jak chodci, kteří u široké křižovatky přecházejí, tak i pomaleji jedoucí auta, která z města vyjíždějí do kopce a musejí se zařadit mezi rozjetá vozidla na obchvatu," vyjmenoval starostaJaromír Krátkýdůvody, proč město po nějakém řešení volá.

Obdobně vidí situaci iVěra Kopečnáz Jindřichova Hradce, která ze Strmilova pochází a pravidelně sem jezdí za svými rodiči. „Od Studené tudy jezdí spousta osobních aut i kamionů a hlavně v zimě, když je namrznuto, mají někteří problém se do toho kopce rozjet. V létě tam zase jezdí rozjetí motorkáři a musíte si opravdu hodně dávat pozor. Několik smrťáků už tam bylo, takže nějaké omezení by nebylo od věci," míní.

O řešení celé situace jednali zástupci odboru dopravy Jihočeského kraje a Jindřichova Hradce společně se zástupci města Strmilov a odborníků z řad dopravní policie. Právě ti původně omezení rychlosti nedoporučovali. Jak zaznělo na jednání, současná úprava je dostatečně srozumitelná a omezení rychlosti bezpečnost chodců neřeší.

Odborníci z řad dopravní policie naopak původně navrhovali řešit vše stavebními úpravami a komplexním pojetím úpravy celé křižovatky, například mimoúrovňovým křížením pro pěší. „My ale samozřejmě vítáme, že nakonec i oni souhlasili s osazením značek omezujících rychlost, což je pro nás v této chvíli jediné možné a především rychlé řešení," uvedl strmilovský starosta Jaromír Krátký.Značky budou ale projíždějící řidiče usměrňovat pouze dočasně. „Dostali jsme za úkol vypracovat studii nebezpečnosti této křižovatky společně s návrhy, jak celou věc vyřešit lépe do budoucna," předeslal. Čas na to mají strmilovští čtyři roky. Podle jeho slov zde není možné vybudovat klasický přechod pro chodce, protože jde o komunikaci mimo obec.

„V úvahu by připadalo vybudování místa pro přecházení, které je osvětlené a uprostřed dráhy by jej dělil ostrůvek. Ten by ale zase kolidoval s odbočovacími pruhy," uvažuje starosta nad možnostmi, mezi které patří i nadchod. Podobné řešení ale nevidí příliš reálně zejména vzhledem k ceně takového díla. „Protože se jedná o bezpečnostní opatření pro chodce, kdy pro motoristy je zde situace podle analýz bezpečná, celé bychom to platili my. A to mluvíme o desítkách milionů. Až dostaneme vypracovanou studii, uvidíme, co bude dál," uzavřel.

Petra Jouzová