Kdo tudy jezdí pravidelně, jistě si vybaví naprosto nevyhovující stav. Vozovka má zborcené obě krajnice, její šířka vůbec neodpovídá normám.
Od příštího týdne budou šoféři po čtyři následující měsíce jezdit dvěma objízdnými trasami. Vzhledem k tomu, že jsou rovněž úzké a klikatí se kopcovitým terénem, sáhl dopravní inženýr Jan Šrutka k jedinému možnému řešení. Řidičům především nákladní a autobusové dopravy směrové tabule doporučí jezdit jednosměrně.
Velká auta
„Důrazně na ně apeluji, aby ze směru od Třebíče do Jaroměřic volili trasu přes Výčapy. V opačném směru z Jaroměřic do Třebíče je vhodné odbočit v Jaroměřicích na Ratibořice. Vyhnou se tak zbytečným kolizním situacím,“ upřesnil Šrutka.
Dopravní policisté slibují zvýšený dohled, přece jen tudy proudí tisíce aut, jež se nyní budou celé prázdniny valit vesnicemi.
„Kde vzniknou nejkritičtější místa, se uvidí, až se uzavírka spustí. Situaci budeme operativně řešit,“ dodal Jan Šrutka.
Objížďky silničáři předem vyspravili. „Dával se tam mikrokoberec, mělo by to být v pořádku,“ sdělil vedoucí třebíčského provozu Krajské správy a údržby silnic kraje Vysočina Jaroslav Sedláček.
Nyní je část rychlostní silnice II/360 u Štěpánovic místy široká jen necelých šest metrů. Po rekonstrukci bude mít i s krajnicemi šířku 9,5 metru. „Celkově bude trasa úseku narovnaná, zmizí i terénní vlny,“ zmínil hlavní stavbyvedoucí Jiří Ambrož z firmy Strabag, která zakázku u kraje Vysočina vyhrála.
Objem prací bude mít hodnotu 48 milionů korun.