Jihočeský kraj ze dvou nabídek dopravců vybral společnost Gepard Express. Stejné rozhodnutí vzešlo i z kraje Vysočina.

Mluvčí jihočeského krajského úřadu David Hocke uvedl pro server zdopravy.cz: „Společnost Gepard Express nabídla nižší nabídkovou cenu za vlakový kilometr a nižší celkovou kompenzaci pro rok 2024.“ Druhá nabídka přišla od společnosti Good thing, která patří do skupiny WTT.

Zdroj: Deník/Lenka Novotná

V případě rozhodnutí Jihočeského kraje se jedná o úzkorozchodnou trať 229 - Jindřichův Hradec – Nová Bystřice, v případě Vysočiny pak o trať 228 v úseku Obrataň - Jindřichův Hradec.

Jezdit by se mělo od dubna do října

Navrhovaný jízdní řád počítá s turistickým provozem na dráze od zahájení provozu do konce října 2024. Podle návrhu smlouvy se předpokládá, že podobný jízdní řád by měl platit i v nadcházejících letech - koncepce počítá se zahájením víkendového provozu od Velikonoc do konce října a během sezony s každodenním provozem od června do konce září.

Více o aktuálním dění kolem úzkokolejky jsme psali zde:

Vlaky úzkokolejky naposledy vyjely na koleje v na začátku října roku 2022.
Kolem úzkokolejky je opět rušno. Vlaky by mohly vyjet na trať už za pár týdnů

Kraj Vysočina uvedl, že je připraven za roční turistický provoz na úzkokolejce na svém území zaplatit cca 2,2 milionu korun.

Rozhodnutí krajů o zvolení dopravce komentoval pro zdopravy.cz Jan Kysela, který stojí v čele skupiny investorů snažících se o obnovení provozu a prosadil u soudu reorganizaci firmy. „Jsem velmi rád, že oba kraje v tomto týdnu dospěly k rozhodnutí objednat na úzkokolejce dopravu. Vnímám to jako významné vyjádření důvěry celému našemu reorganizačnímu týmu. A důvěra je to, co jsme potřebovali získat jako první. Neznám však v tuto chvíli ještě konkrétní parametry zvažované spolupráce. S těmi je potřeba se co nejdříve seznámit a podle toho směrovat tvorbu reorganizačního plánu dále,“ sdělil.