Zaznamenáváte teď v malém obchodě Večerka u Kina ve Veselí nad Lužnicí větší zájem zákazníků, když jsou nyní více lidé na home officech?
Možná vás překvapím, ale řekla bych, že je to pořád stejné. Ať je jákákoliv doba, důležité je vždy to, co nabízíte a za kolik korun. Dále pak záleží, jakou přidanou hodnotu obchodu přidáte. Tedy jaká je obsluha a co za kolik nabízíte.
Od kolika let pracujete v obchodě?
Je mi dvaapadesát let, naskočila jsem do toho ve třiceti letech. A přišla jsem na to, že to, že lidé nemají peníze, nebo že je koron doba, či, že mají lidé před výplatou, že to jsou jen výmluvy. Máme tu pořád narváno a to sídlíme naproti obchodu Penny. Lidé k nám chodí nakupovat i s pětitisícovkami.
Jak jste docílila toho, že máte stále plno zákazníků?
Po devíti a půl letech jsme přišli na to, že se musíme stát rodinnou firmou. Tedy jsme tu sami se synem, cizí prodavačky tu nemáme. Držím se přísloví s poctivostí nejdál dojdeš. Má filosofie zní, že za úsměv se neplatí, za pohodu se neplatí a ve své podstatě bohatství není v penězích. Víte, lidé, co u nás nakupují, mi říkají, paní vy jste taková spokojenější a šťastnější.
Pandemie vás tedy neohrozila?
Já si myslím, že když si vedete to své, tedy přijdete, usmíváte se a uděláte z obchodu příjemný rodinný podnik, tak je jedno, jestli venku sněží nebo korona. A i kdyby byl náš krámek pod zemí, tak lidé by si nás stejně našli. Jsem přesvědčená, že lidé nechtějí služby, kde vás odbijí. Lidé chtějí poradit, pomoct.
Jak je velká Večerka U Kina?
Například, když musí být zavřeno, tak my se vždy vejdeme do parametrů, abychom zavírat nemuseli. Jsme malý krámek. Lidé říkají, že tu máme zboží hodně na tak malé prostory. Já říkám nebojte, místa je dost, kdyžtak přidám žebřík a vytvořím další prostor. Proč zvětšovat obchod a platit vyšší nájmy? Myslím si, že větším prostorem lidé v obchodě méně získají.
Jaké máte dodavatele?
Gró obchodu je, že musíte mít perfektní nabídku. Máme vícero dodavatelů. Nabídka musí být za neodolatelnou cenu. Nesmíte se bát zariskovat. Teď jsem nakoupila 1000 kusů šlehačky z české mlékárny…Nechci, aby se zákazníci u nás v obchodě nudili. Musím ale říci, že ze začátku to bylo hodně těžké, museli jsme si vzít půjčky, ale nesměli jsme se bát, že to nesplatíme. Všechno je o lidech a o přemýšlení.