V současné době má podle informací iniciátorky protestů Martiny Havlíčkové petice okolo pěti stovek podpisů.
„Ještě chceme pokračovat ve sběru podpisů a předpokládáme, že po volbách bychom petiční archy předali odpovědným pracovníkům na kraji. Rovněž ještě máme v plánu nainstalovat webkameru, abychom mohli sečíst počet kamionů, které k hranicím proudí. Sice se před třemi lety dělalo sčítání, ale jen v době od 8 do 13 hodin, což neukazuje skutečný stav," říká Martina Havlíčková.

Nejjednodušším krokem je je uzavřít hraniční přechod pro těžká vozidla. „Již bychom i tolerovali zákaz aut až nad 7,5 tuny," poznamenává Martina Havlíčková.

Před třemi lety byl totiž spuštěný zkušební provoz kamionů přes přechod, který byl do té doby určený jen pro vozidla do 3,5 tuny a začaly se hromadit problémy s narůstající nákladní dopravou.

A nepomohlo ani opatření  sousedů, kteří na přechodu na rakouskou stranu umístili dopravní značku zákazu tranzitní kamionové dopravy.

„Řidiči si ale dávají echo, pokud jsou zde kontroly a pak jezdí přes Maříž, kde problematicky projíždějí i osobní auta. Takže se nic nevyřešilo," dodává Martina Havlíčková s tím, že problémy se nakumulovaly a mají širší souvislosti. Například do Rakouska nepřetržitě proudí kamiony se dřevem a na druhé straně malé české pily v pohraničí jsou zavřené.

Po prvním kroku spočívajícím v stopce kamionů přes přechod aktivisté chtějí otevřít dialog, aby se celý region řešil kompletně.