Drážní úřad (DÚ) zaslal 28. března Jindřichohradeckým místním drahám (JHMD), které jsou v úpadku, rozhodnutí o zrušení úředního povolení k provozování obou regionálních drah (Jindřichův Hradec – Obrataň, Jindřichův Hradec – Nová Bystřice). Důvodem je finanční nezpůsobilost. Rozhodnutí je zatím nepravomocné. Deníku Zdopravy.cz to sdělila mluvčí DÚ Pavlína Straková.

Dále bylo rozhodnuto o zastavení řízení o vydání osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy, jelikož JHMD podle Drážního úřadu ve stanovených lhůtách nedoložily požadované dokumenty. Žádost o vydání tohoto osvědčení podala firma k úřadu loni 29. září, řízení však bylo kvůli nedostatečným podkladům přerušeno. Nyní je i zastaveno.

Návrat vlaků na "úzké" koleje pro letošní letní sezónu je na dobré cestě.
Spuštění úzkokolejky je zase o něco blíž. Vlaky by mohly vyjet už s létem

Již dříve odejmul Drážní úřad společnosti Jindřichohradecké místní dráhy z důvodu finanční nezpůsobilosti licenci dopravce. Osvědčení o bezpečnosti dopravce vypršela platnost loni v říjnu, o jeho vydání JHMD doposud nepožádaly.

„Nadále trvá stav, že na obou regionálních dráhách není možné provozovat drážní dopravu a společnost JHMD navíc nemůže provozovat drážní dopravu jako dopravce ani na žádné jiné regionální ani celostátní dráze,“ uvedla Straková.

V neděli 2. října 2022 v 17.06 hodin odjel z jindřichohradeckého nádraží úzkokolejky, jak všichni věří, dočasně poslední vlak, a to do Obrataně. Od pondělí Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) vlaky nahradí kvůli chybějícímu osvědčení autobusy.
Drážní úřad odebral JHMD licenci k provozování drážní dopravy

Mezitím se 30. března konalo zasedání prozatímního věřitelského výboru (PVV). Ten odsouhlasil plán na získání všech potřebných povolení skrze dceřinou společnost (zakoupenou pro tento účel – tzv. special purpose vehicle – SPV). „PVV souhlasí s vynaložením nákladů na koupi SPV a získání úředního povolení v maximálním rozsahu do 100 tis. Kč bez DPH,“ stojí v zápisu z jednání výboru.