Kvůli stavbě IV. železničního koridoru na území města se dopravní omezení dotknou právě i jednoho z nejfrekventovanějších míst na Rudolfovské třídě.

„Tak to už mi zbude akorát tak se podhrabat,“ vyhrkl s nadsázkou obyvatel čtvrti Pětidomí Jan Proško. „Já vím, že je třeba stavět, to chápu. Asi budu jezdit do města přes Mladé anebo okolo Igly. Stejně se už i dnes skoro pod viaduktem nedá jezdit,“ naznačil Proško s tím, že ale zásadně nesouhlasí se stavbou tunelu pod kolejemi. „To je taková blbost a bude strašně drahá,“ mávl rukou nad plány města.

Na českobudějovických kolejích se začne stavět koncem roku 2009 a podle plánů by měl být IV. koridor hotov v roce 2011.

„Součástí modernizace bude obnova železničních podjezdů a přejezdů. Ta se pochopitelně dotkne i kritických míst, například viaduktu na Rudolfovské třídě. Ten bude průjezdný vždy pouze z jedné strany,“ upozorňuje náměstek primátora František Jelen.

„Proto požadujeme rozšíření podjezdu na úrovni nedaleké Pekárenské ulice, aby ho bylo možno využít jako náhradní trasy a dopravní omezení v této frekventované části bylo tak co nejmenší,“ dodal Jelen.



Další varianty

Motoristé by pak měli jezdit náhradní trasou přes zmíněnou Pekárenskou ulici anebo přes nový most v Mladém. O linkách a trasách městské hromadné dopravy se bude ještě jednat.

„Jestli zavřou viadukt, tak to bude už opravdu s dopravou v prčicích. Asi zahodím klíčky od auta a budu jezdit jenom na kole,“ lomí rukama dvaapadesátiletý Josef Bohuslav.

Není také vyloučeno, že v rámci stavby IV. železničního koridoru dostane jinou tvář také samotný viadukt. Podrobnější plány jsou ale zatím ve stadiu příprav.