Vedení společnosti Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), která je v insolvenci, s tím nesouhlasí. Ale podle někdejšího předsedy představenstva JHMD Jana Šatavy se jedná o vozy, které jsou v majetku Klubu přátel jindřichohradeckých úzkokolejek, a to ještě z doby před vlastní privatizací trati v roce 1997.

"Klub má do dneška platnou smlouvu s JHMD, která je postavena tak, že firma vagony mohla používat a klub za to nic nechtěl, pouze, aby byla prováděna jejich údržba," sdělil pro Deník Jan Šatava.

Odvoz vagonů se podle jeho slov uskutečnil po dohodě s insolvenční správkyní, která ho odsouhlasila. "Klub přátel jindřichohradeckých úzkokolejek objednal dopravu a oba vozy byly odvezeny do chráněného depozita soukromého muzea. Samozřejmě, pokud se situace změní, tak se vagony zase na trať vrátí. Klub byl totiž založen proto, aby se historické vozy zachránily," vysvětluje Jan Šatava, který je i členem klubu. Připouští, že mohou proběhnout i nějaké žaloby, ale skutečnost, že by vozy měsíce stály bez dozoru na nádraží úzkokolejky, kde již byl provoz zastavený, je pro jejich budoucnost daleko větší riziko.

Na nádraží zůstal ještě jeden vagon, známý jako salónní. "Jednak proto, že na kamionu již nebylo místo. Ale zjistili jsme, že byl zavedený do majetku JHMD s datem privatizace. Ale v privatizačním projektu není. A hlavně byl dovezen později. V době privatizace úzkokolejky totiž sloužil myslivcům jako krmelec a dovezli jsme ho později," dodal Jan Šatava.