To jsou závady, které se objevily na stránkách města Jindřichův Hradec, kde byla spuštěna nová aplikace, kam mohou občané své poznatky hlásit. Stačí mít chytrý telefon a nebo si otevřít formulář na oficiálním webu města pod tlačítkem „praktické informace".

Aplikace byla spuštěna minutý týden a do pátku se zde podle mluvčí radnice Karolíny Průšové objevilo celkem pět upozornění. Autor příspěvku se zde i dozví, kdo závadu převzal k řešení a jak je to daleko. „Jeden podnět se netýkal města, tak se zatím na stránkách neobjevil," uvedla mluvčí.

V Dačicích již podobný systém na webu města běží od roku 2012 a zájem podle místostarosty Miloše Nováka je stále, i když v současné době se hodně lidí zapojuje i zprávami přes facebook. Podněty jdou stejně jako v Jindřichově Hradci na pracovníky správy majetku, kteří pak úkoly k řešení rozdělí na konkrétní složky.

„Pro nás je to usnadnění práce. Samozřejmě, že se vedení města nedostane úplně všude, to by se musely dělat stále obchůzky a takto můžeme na zjištěné závady reagovat daleko pružněji," uvedl Miloš Novák. Připomenul, že město má ještě mobilní aplikaci „dej tip", kde mohou lidé přes chytrý telefon závadu vyfotit a rovnou se odešle 
i GPS souřadnice, ale ta je využívána minimálně.
V Třeboni se připomínky 
a požadavky na odstraňování závad dostávají na radnici tradiční cestou.

Podle místostarosty Třeboně Zdeňka Mráze se informace o závadách k vedení města dostávají i prostřednictvím technických služeb, městské policie a také přes pult centrální ochrany. „Připomínky chodí telefonicky, přes e-maily a dříve narození občané ještě stále posílají i klasické dopisy,"doplnil Zdeněk Mráz s tím, že žádnou aplikaci na webu města nemají a zatím ani vedení radnice neuvažuje o jejím zřízení.

Hradečáci však aplikaci, kterou lze stáhnout do mobilu, vítají. Mohou získat i další důležité informace především o uzavírkách ve městě či omezeních provozu, které uvidí také na mapě.