Závodění ho však chytlo a zůstalo mu dodnes. Tenkrát ještě jezdil pod Svazarmem autoškoly se Škodou 120LS oblastní přebory pro začínající jezdce.

V roce 1989 si Handl koupil prvního favorita, kterého předělal na své první závodní auto.

O čtyři roky později vyměnil klasické rallye závody za crossrallye, kde jezdil dva roky s WV brouk. „Vždycky mě víc táhlo klasické rallye, než to crossrallye. Byla to pro mě jen náhražka. Navíc když jsem předělával auto na závody, tak jsem vždycky chtěl, aby také pěkně vypadalo. Po závodech plných žďuchanců mi ho bylo líto,“ svěřil se Jiří Handl.
Po této etapě měl pauzu a začal opět závodit až v roce 2000 rovnou ve Volném poháru.

„Měli jsme červeného favorita a podle něj jsme se i jmenovali. Fávo team,“ vysvětluje Handl. S tímto strojem závodil šest let s týmem ve složení Jiří Handl jako pilot, Roman Maryška navigátor a doprovodný servis zajišťoval Lubomír Šimek a Jiří Michal.

Pak přišlo na řadu další auto - zelená Škoda Felicia. Název teamu se tedy musel přejmenovat. „ Volba byla jasná. Felicie byla celá zelená jako žába, proto Frog rallye team,“ vzpomíná Handl a dodává, že tento název zůstal až do současnosti, pouze sestava se obměnila. Jiří Handl zůstal na sedadle řidiče, navigátora mu dělá Lukáš Šamal, který letos jel svůj první závod. „Mé začátky jsou stejné jako u Jiřího. Chtěl jsem si vyzkoušet ten adrenalin a byl jsem z toho nadšený. Takže určitě bych chtěl dál závodit,“ směje se Lukáš Šamal. Servisní doprovod tvoří stálice Jiří Michal, dále Milan Krupica, který do teamu přišel v roce 2006 a od letošního roku i Dagmar Novotná.

Ale zpět k plechovému miláčkovi. Zelená „žabí“ felicie dostala po roce nový motor a převodovku a díky tomu dosáhl Frog rallye team v sezóně dvou druhých míst ve skupině. Po dalším roce byla Felicie kompletně přestavěna a jak se říká, zrepasována. Jiří Handl měl poté ze zdravotních důvodů tři roky pauzu. Letos se opět k závodění vrátil na podzimních závodech Rallye Světlá ve Světlé nad Sázavou, kde posádka obsadila ve své třídě i přes drobné technické potíže, které se podařilo záhy odstranit, sedmé místo.

Nyní celý Frog rallye team čeká zimní Hobby Rallye, kde by chtěli postavit několik posádek a také se chystá na příští sezónu ve Volném poháru.

Příprava je důležitá jak mezi sezónami, tak i mezi jednotlivými závody. I když na autě není žádná závada, tak se celý vůz musí projít, dotáhnout všechny důležité spoje, vyčistit brzdy a provést další servisní úkony, aby bylo vše v pořádku. Pracovat se na něm musí neustále, jelikož je na něj kladená velká zátěž a projevuje se i únava materiálu. „Pro představu za jednu odjetou závodní sezónu se auto opotřebí jako sériové auto v běžném provozu přibližně za dobu pěti let,“ vysvětluje servisman Milan Krupica.

Závodní auta jsou speciálně upravená a předělaná tak, že nesmí ani do běžného provozu. Jedná se například o úpravou motoru, brzd a podvozku až po bezpečnostní prvky, kterými jsou sportovní sedačky, závodní pásy a hlavně bezpečnostní rám uvnitř vozu, který chrání posádku při deformaci karosérie při kolizi.

Nynější “závoďáky“ a hlavně pravidla rallye závodů dbají především na bezpečnost posádky. A to z toho důvodu, že vozy dosahují při závodech daleko vyšších rychlostí, tím by mohly být následky nehody daleko vážnější a tragičtější. „Proto je třeba dbát především na bezpečnost posádky,“ shoduje se celý Frog tým.

Dagmar Novotná