Městská hromadná doprava měla od nového roku zásadně změnit tvář. Dopravní koncepce počítala se změnou linek, tarifů i jízdních řádů. Nyní je všechno minimálně na dva roky ztracené. Podle místostarosty Bohumila Komínka je na vině často kritizovaný zákon o veřejných zakázkách, kvůli kterému muselo město zrušit výběrové řízení na dopravce.

„Přihlásila se pouze jediná firma, takže jsme ani nemohli otevřít obálku a soutěž jsme museli zrušit. Informovali jsme se na ministerstvu dopravy, jak postupovat dál a nezbývá, než vypsat novou soutěž," konstatoval místostarosta. To však není vůbec jednoduchý proces. Záměr musí nejdříve rok viset na evropském věstníku a teprve potom je možné vyhlásit veřejnou soutěž. Jízdní řády tedy prozatím zůstanou ve stejné podobě jako doposud a očekávaná lednová změna nenastane.

„Z tohoto důvodu by nová koncepce, která už je v tuto chvíli schválena v zastupitelstvu, měla být vysoutěžená až 1. ledna roku 2016," potvrdil Bohumil Komínek.

Otázkou zůstává, kdo vůbec bude autobusy od ledna provozovat, když žádný dopravce ze soutěže nevzešel. „Chceme na základě těchto skutečností jednat se společností ČSAD Jindřichův Hradec, která službu zaštiťuje v současnosti. Předmětem jednání budou určitě i některé dílčí změny v rámci dopraví koncepce, ale v tuto chvíli neuvažujeme, že bychom měnili jízdní řád," doplnil místostarosta Bohumil Komínek.

Nový systém městské hromadné dopravy byl obyvateli Hradce přijímán rozporuplně. Zatímco někteří mají obavy z přestupování, jiní vizi vedení města vítají. „Zpočátku to určitě způsobí trochu zmatek, ale těším se, že snad jednou dojde k tomu, že když pojedu z centra na Vajgar, nebudu muset absolvovat ještě okružní vyhlídkovou cestu přes Hvězdárnu. Dobrý nápad jsou podle mého i časové jízdenky," myslí si například student Jan Kodeš.